Pages

Friday, January 6, 2012

Pembikinan Kau Pertama Aku Kedua 2 (KPAK2) Bahagian 2

Selepas beberapa bulan, di celah-celah kesibukan kerja dan hidup, akhirnya proses menulis manuskrip terbaru KPAK2 sampai ke penghujung. Berpeluh dan panas kepala jugalah untuk menyiapkannya. Mujurlah ada Evernote yang memudahkan aku untuk mengurus dan menyimpan setiap idea dan maklumat. Di situlah tempat rujukan setiap kali aku menulis manuskrip tersebut. aku tulis apa yang ada di dalam kepala.

                                                           evernote yang banyak membantu

Kadang-kadang ada ayat-ayat yang tunggang langgang. Aku teruskan juga menulis kerana tidak mahu cubaan mengedit di kala syok menulis akan merencatkan aliran idea yang sedang mengalir dalam fikiran. Jadi bila ada masa terluang di lain hari aku gunakan untuk mengedit ayat-ayat yang tunggang langgan tersebut. Jadi kalau dilihat buku aku menulis manuskrip tu memang banyaklah potong sana sini dan tambah sana sini.

                                                           potong dan tambah sana sini

Tapi akhirnya selepas bertungkus lumus maka siaplah manuskrip KPAK2. Sekarang tengah pulun menaip pulak. Proses ini pun leceh. Kadar kecepatan banyak bergantung pada kerajinan menaip. Macam hari ni baru dapat taip 8 mukasurat. Semalam pula dapat taip 17 mukasurat.
         
                                                       siapa nak tolong aku taip? Lenguh jari...

Aku doa, insyaallah, manuskrip terbaru ini jika berjaya diterbitkan akan hit. Mintak-mintak jualannya macam Ombak Rindu, Gemersik kalbu dan novel-novel yang terjual banyak tu. Maka akan kayalah aku.... hahaha. tapi yang terpenting aku harap KPAK2 ini nanti isinya dapat difaham dan dihadam oleh pembaca. Mudah-mudahan.... Amin.
                                               

No comments:

Post a Comment