Pages

Saturday, January 16, 2010

Kenangan Terindah 1

Rindu. Itulah perasaanku kala ini jika teringatkan zaman kanak-kanak itu. Terkerlip-kerlip di depan mata adalah aksi-aksi aku dan kawan-kawan sekampung ketika bermain guli, gasing, tuju tin, galah panjang, sorok-sorok dan macam-macam lagi. Terngiang-ngiang di telinga adalah decupan-decupan kasar air ketika kami terjun menjunam dari atas bot-bot nelayan di bagan mencecah permukaan laut. Terbau-bau di hidung adalah aroma pagi alam ketika kami sengaja berjalan beramai-ramai merentasi denai Lorong Muhibah menuju ke sekolah rendah. Saat itu, biar bagaimana mahupun, tak mungkin dapat diulangi lagi. Tetapi aku tetap berasa bahagia walaupun dengan hanya mengingatinya. Kerana kenangan terindah seperti itu tak dianugerahi kepada semua orang. Seharusnyalah aku bersyukur kerana Allah menakdirkan aku menikmatinya dulu...

P/s : 1) Kepada kawan-kawan sekampung : Kolin, Hidzir, Wi, Canai, Bujal, Guli, Daud, Ramli, Rohman, Ali, Epi, Mijan, Oji - Semoga anda berbahagia.
2) Kampung aku, Kampung Teluk Penikam Bagan Datoh itu, kini amat terasa sepinya.

No comments:

Post a Comment