Pages

Friday, March 21, 2014

Seputar MH370




Sejak dua minggu ini, cerita untuk manuskrip terbaru yang mengalir deras sejak beberapa hari itu lenyap begitu sahaja. Berita kehilangan MH370 itu merampas keghairahan aku untuk meneruskan 'Rakus', manuskrip terbaru yang sedang kuusahakan itu.
Sejak berita kehilangan MH370 itu sampai ke pengetahuanku, tumpuanku terus pada kes itu sehinggalah detik ini. Aku baca dan tonton semua sumber yang ada baik media cetak atau media elektronik. Buat pertama kali dalam hidup aku beli hampir kesemua surat khabar yang ada di pasaran setiap hari.
Kata ramai orang kehilangan MH370 adalah satu misteri. Tetapi benarkah kejadian itu satu misteri? Kata ramai orang juga kehilangan MH370 adalah satu konspirasi. Tetapi benarkah kejadian itu satu konspirasi? Atau ia hanya satu kemalangan yang luar biasa sifatnya?
Aku cenderung untuk mempercayai teori konspirasi itu. Ia bukan dibuat secara melulu tetapi selepas menyaring segala berita dan sumber. Barangkali juga disebabkan aku seorang penulis dan mungkin imaginasi atau fantasiku itu mempengaruhi (hahaha). Dan mungkin juga manuskrip yang baru kuhantar ke editor tempoh hari sama mempengaruhi. Di dalam manuskrip itu, yang diberi tajuk Serakah, ada babak di mana Majlis Tertinggi Alam Hitam, yang memperkudakan Amerika Syarikat dan sekutunya, melakukan satu operasi false flag untuk membangkitkan kemarahan Russia, China dan  dunia terhadap Islam dan Tanah Jawi.

Wallahualam....
 

2 comments:

  1. Fit mari kita doakan yang terbaik untuk mereka.. baik pasukan mencari, penumpang pesawat dan keluarga mereka... insya Allah semuanya dipermudahkan... Amin

    ReplyDelete