Pages

Sunday, December 2, 2012

Harimau Malaya Terus Mengaum Garuda Patah Sayapnya


Harimau Malaya menang ke atas Garuda dengan jaringan 2-0. Seluruh penyokong Malaysia bersorak gembira. Sementara seluruh penyokong Indonesia kecewa. Walaupun menguasai permainan di awal-awal masa permainan tetapi Garuda tidak mampu menjaringkan gol. Sebaliknya Harimau Malaya yang dapat menjaringkan gol pertama. Sejak itu permainan mulai seimbang. Malaysia berjaya menyerap tekanan. Seterusnya mendapatkan satu lagi gol. Jumlah jaringan itu kekal hingga tamat permainan.
Aku tidak ke stadium. Tengok perlawanan itu di TV1 yang menyiarkannya secara langsung. Setiap kali Malaysia berjaya menidakkan serangan Indonesia aku bertepuk tangan di rumah. Setiap kali Malaysia gagal menyempurnakan peluang untuk menjaringkan gol aku mengeluh. Setiap kali Indonesia nyaris-nyaris hendak menjaringkan gol aku menjerit risau. Setiap kali pemain Malaysia dikasari aku menjerit memaki hamun pemain Indonesia. Fiilnya sama macam penyokong-penyokong di stadium. Aku yakin korang yang tengok perlawanan itu di telivisyen semalam pun begitu juga kan? Begitulah semangatnya kita menyokong pasukan bolasepak kesayangan kita ni. Terima kasih Harimau Malaya kerana memberikan kegembiraan pada malam tadi.


Gol pertama. Dijaringkan oleh Azamuddin Akil pada minit ke-26.



Terima kasih Azimuddin Akil.



Penyokong di Stadium Bukit Jalil bersorak gembira. Bendera Malaysia berkibar megah. 



1-0. Seronok gila aku waktu ni.



Gol kedua oleh Mahali Jasuli selepas tiga minit gol pertama dijaringkan.



Terima kasih Mahali Jasuli. 



Lihat betapa gembiranya penyokong Malaysia. Aku kat rumah bersorak keliling ruang tamu!




Antara yang paling gembira tentunya K. Rajagopal.



2-0 di separuh pertama.




Keputusan kekal hingga ke akhir perlawanan.



Penyokong Malaysia berpesta termasuk aku yang di rumah. Bangga kerana Harimau Malaya bangkit daripada cedera diasak Singa tempohari.




Penyokong Indonesia kecewa dengan Garuda yang patah sayapnya walaupun diperkuatkan oleh beberapa pemain yang berasal daripada Belanda.



Amat bangga dengan Harimau Malaya. Salut untuk K Rajagopal. Tabik spring untuk penyokong di stadium dan di rumah.

"Selamanya Harimau Malaya!"



No comments:

Post a Comment