Pages

Saturday, December 1, 2012

Pau Goreng Idaman Kalbu

Korang ingat tak aku ada sebut pasal pau goreng popular yang ada dijual di pasar malam Kulim dalam entri bertajuk 'Malam Ni Kita Nak Makan Kat Mana?' khamis lalu? Kalau belum baca klik sini. Malam tadi ada pasar malam Kulim lagi. Jadi, aku dan isteri pun pergi ke situ semata-mata untuk beli pau goreng tu. Hujan renyai-renyai. Suspen je. Takut gerai pau goreng tu tak buka. Kalau tak buka melepaslah lagi. Sampai kat sana memang banyak gerai yang tak buka. Fuh, lagi membukit-bukit le suspen. Tapi keluar jugak dari kereta. Melangkah juga ke pasar malam tu.

Akhirnya.........


Nasib baik buka! Suka bukan main! Sibuk abang tu siapkan order. Tak menang tangan. Ramai yang dah beratur.




Tengok tu. Tak ke mengiurkan? Mmmm......




Ada juga yang dijual dalam bentuk kukus. Aku prefer yang goreng. 





Harga? Murah sahaja. Sebiji RM 1.50 untuk yang goreng. RM0.80 untuk yang kukus. Harga tu memang berbaloi dengan saiz dan yang terpenting rasanya.



Sampai rumah. Segera basuh tangan. Dan terus makan. Memang sedaplah. Hilang rasa rindu pada pau goreng idaman kalbu kami ni.... Pau yang lembut, isi yang umph dan berbaloi dengan harga!  



Okeylah, itu saja. Tak tahan tengok isteri duk makan pau goreng dia yang kedua. Aku makan dulu ya... Kalau korang nak jangan lupa singgah untuk beli pau goreng ni bila singgah di pasar malam Kulim nanti.


2 comments: