Pages

Monday, November 26, 2012

Feringghi Lagi



Ini percutian yang dah agak lama. Bulan April hari tu. Kami bercuti bersama keluarga Hidzir (adik aku) dan keluarga Anis (kawan baik isteri aku) Anis ni kawan kami masa di tingkatan 1-3 dulu. Memang seronok dapat kumpul tiga keluarga sekaligus. Sampai-sampai kat rumah peranginan TNB di Feringghi, petang tu terus mandi laut. Buka je pintu pagar terus kaki dah jejak pantai. Eksklusif. Syok bagi budak-budak.


Diaorang siap buat istana pasir lah dan macam2 lagi.



Naik kuda. Isteri aku bukan main gumbira lagi naik kuda dengan anak Anis. Dia ada mintak nak naik kuda sebelum ni tapi aku tak benarkan. Bila dapat naik hilang rasa ngidam. 




Malam tu pergi ronda-ronda night market Feringghi. Aku tak beli apa pun.




Sunyi je rumah peranginan TNB ni pada waktu malam. Luar je nampak sunyi tapi kat dalam riuh rendah. Aku, Hidzir dan suami Anis bersembang sampai 4 pagi. Sembang macam-macam. Hal politik, konspirasi dan seangkatan dengannya. 



Besoknya tengah duk bersiap-siap nak balik, ada berita tentang Tsunami.Kat rumah TNB tu tak rasa apa-apa gegaran pun. Tapi mengikut penjaga rumah TNB tu, rumahnya di sebelah rumah tu saja, masa kejadian tsunami dulu memang tak rasa apa-apa gegaran. Tup, tup tengok air dah naik. Seram juga dengar. Siren kenderaan pertahanan awam, polis dan bomba kedengaran berselang seli. Semua orang di arah menjauhi pantai. yang mana baru nak berkelah lekas-lekas tinggalkan pantai. Kami kemas barang dengan segera dan keluar dari Feringghi.






No comments:

Post a Comment