Pages

Friday, November 30, 2012

Oit, apa tu?



Aku duk dengar bunyi blender mengisar. Buat tak tahu walaupun tertanya-tanya. Rasa aku semua perencah untuk ala carte dah dibuat tadi. Tup, tup.....

"Bos, nak rasa?" tanya salah seorang pekerja aku. Tunjuk gelas berisi air macam air susu tapi lebih likat.
"Apa tu?" tanya aku.
"Jus durian," jawabnya.
"Jus durian!"
Pekerja tu mengangguk pantas.




"Macamana buat ni?" tanyaku
"Mula-mula ambil isi durian. Buang biji (sah-sah kena buang. Biji durian bukan macam biji cempedak yang boleh rebus dan makan). Blenderkan isi durian tu. Campurkan dengan sedikit susu dan siap," jawab pekerja aku.
Alamak, senang aje.....
"Buah avokado pun boleh buat macam ni....." kata pekerja aku lagi.


Selamat Mencuba.

p/s : - Kalau dengan ais kisar lagi sedap kut. Tak pun bubuh aiskrim ke.....
     







1 comment: