Pages

Sunday, November 25, 2012

Akhirnya : Twilight Saga : Breaking Dawn Part 2 - Satu Ulasan




Tiket dah beli semalam. Baca Di Sini. Jadi hari ni datang nak tengok sahaja. Tak perlu risau tiket ada ke tak.




Tak perlu beratur lagi...




Lampu panggung 1 dah menyala. Dah boleh masuk panggung. 




Isteri sempat posing sebelum masuk di kala orang lain tengah beratur nak masuk panggung. Siap berbaju kurung. Ayu gitu. Lepas tengok wayang terus nak pergi kenduri kahwin. Itulah pasal....




Bukan main seronok dia. Tak sabar-sabar nak tengok cerita puntianak glamor ni...




Mana kepala semua orang ni. Tak ramai pun yang tengok show paling awal ni. Adalah dalam 50 orang. Tak rugi pun beli tiket awal. Kata orang beringat sebelum kena kan...




Okey, dah mula.


"Okey ke?" tanya aku pada isteri bila Breaking Dawn tu habis. 
"Bolehlah....." jawabnya. 'Bolehlah' dia tu tak berapa okeylah maksudnya.
Aku dah tahu apa dia nak jawab sebab dia tak berapa puas hati dengan jalan cerita filem pontianak glamour ni. Dia kata feelnye kurang ummpphhh... Dan pengakhirannya tak seperti yang dimahukannya. Tapi aku rasa memang itupun niat penulis dan penerbit filem tu. Aku yakin akan ada sambungannya. Dia nak tengok Renesmee bercinta dengan Jacob pulak. Waduh.

Isteri aku bagi 3.5 bintang daripada 5 bintang. 

Komen aku : Kalau korang seperti Vladimir dan Stefen atau Caius dan Alec, watak-watak dalam Twilight Saga ni korang pasti akan kecewa. Apa yang korang harap dan rasakan benar sebenarnya adalah palsu. Aku rasa pasti ramai yang akan tertipu akhirnya.

Renungan : Puntianak tu hantu. Mana ada hantu yang baik. Termasuklah Edward, Bella dan seluruh Keluarga Cullen dalam filem tu. Tengok boleh tapi percaya jangan. Kerana muslihat paling besar syaitan adalah samaada untuk membuatkan korang suka atau jatuh cinta dengan dia atau pun korang tak percaya dengan kewujudannya. ketahuilah bahawa syaitan itu makhluk yang jahat, dilaknati Allah dan mereka memang wujud!









No comments:

Post a Comment