Pages

Monday, November 26, 2012

0-3. Memalukan!




Malam tadi berlangsungnya perlawanan bolasepak di antara Malaysia dengan Singapura dalam Piala Suzuki AFF 2012.



Keputusannya Malaysia dimalukan oleh Singapura dengan jaringan 0-3. Singapura adalah musuh tradisi Malaysia. Kekalahan kepada negara sekangkang kera itu adalah satu kekalahan yang sukar untuk diterima oleh penyokong. Bagaimana kekalahan itu boleh berlaku sedangkan Malaysia menurunkan barisan utama yang hampir sama pada tahun 2010.

Malaysia bermain dengan begitu longlai walaupun diiringi oleh Ultras Malaya yang menyokong dengan penuh semangat. Kita dapat dengar melalui siaran langsung di telivisyen bagaimana hebatnya pasukan penyokong tegar Malaysia itu meniup semangat kepada para pemain.

Begitulah juga hebatnya kita di rumah menyokong pasukan bolasepak Malaysia yang kita sayangi itu. Tetapi sayangnya keputusan tidak memihak kepada kita. Apakah maknanya?

 Maknanya Harimau Malaya dalam masalah. Sakit. Perlu diubat. Paling penting perlu diberi kepada penjaga yang baru. Penjaga yang lebih memahami dirinya. Penjaga yang lebih menyayangi dirinya. Yang tahu bagaimana untuk mengasah cakar dan taringnya agar tajam dan kuat seperti dahulu. Untuk itu kita minta FAM mempertimbangkan cadangan banyak pihak supaya memecat K. Rajagopal demi maruah bolasepak negara yang tercinta ini.

  

Buat K. Rajagopal, nampaknya eksperimen anda tidak menunjukkan apa-apa hasil. Alasan untuk bereksperimen tidak laku lagi kali ini. Berhentilah! Malulah....









2 comments:

  1. Roberto Di Matteo dah hantar resume kat FAM..

    ReplyDelete
  2. Masalahnya FAM nak ambik ke? Kuang, kuang, kuang... FAM sayang bebenor kat Rajagopal tu. hahaha

    ReplyDelete